W ostatnich dniach zainicjowano kampanię edukacyjną mającą na celu podniesienie świadomości na temat cyberzagrożeń, w tym wyłudzeń „na znajomego”. Przypadki takie, gdzie oszuści podszywają się pod zaufane osoby, stają się coraz powszechniejsze, co wymaga od nas większej ostrożności. Banki, organizacje edukacyjne i instytucje finansowe połączyły siły, by pomóc użytkownikom Internetu w obronie przed takimi oszustwami. Warto zwrócić uwagę na przedstawione rekomendacje oraz działania, które mogą ułatwić ochronę przed wyłudzeniami.
W ramach kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji”, organizatorzy zwracają uwagę na niebezpieczeństwo związane z otrzymywanymi wiadomościami. Często oszuści posługują się emocjonalnymi apelami, by skłonić potencjalne ofiary do szybkiego działania. Przykład podany w kampanii ilustruje sytuację, w której osoba dostaje wiadomość od rzekomego znajomego z prośbą o pomoc finansową w nagłej sytuacji. W takich momentach ważne jest wykluczenie wszelkich wątpliwości poprzez bezpośrednie zapytanie danej osoby o sytuację, zanim podejmie się jakiekolwiek działania finansowe.
Organizatorzy kampanii apelują do wszystkich użytkowników o stosowanie odpowiednich środków ostrożności, takich jak dwuskładnikowe uwierzytelnienie oraz weryfikacja tożsamości znajomych. Ważne jest także, aby nigdy nie potwierdzać płatności, gdy coś budzi nasze wątpliwości. W dobie rosnących zagrożeń związanych z cyberprzestępczością, każdy powinien dbać o bezpieczeństwo swojego smartfona oraz być świadomym ryzyk, jakie niesie korzystanie z internetu. Więcej informacji na temat ochrony przed cyberzagrożeniami można znaleźć w materiałach własnych swojego banku.
Źródło: Policja Szydłowiec
Oceń: Uwaga na wyłudzenia „na znajomego” – kampania edukacyjna banków
Zobacz Także